• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Søknad om skjenkebevilling til en bestemt anledning

Informasjon

Når trenger du skjenkebevilling ?

Du må alltid ha skjenkebevilling hvis du skal ta betalt for alkoholen som serveres. Også når du ikke tar betalt for alkoholen, men når du:

- leier et forsamlingslokale, det vil si et lokale som vanligvis er allment tilgjengelig for offentligheten

- leier et lokale som har serveringsbevilling fra før

- skal avholde et arrangement utendørs eller på et offentlig sted

Når trenger du ikke skjenkebevilling ?

Du trenger ikke skjenkebevilling når:

- Du som privatperson leier et lokale for å ha selskap (bryllup, bursdag ol.), der du ikke tar betalt for mat og drikke, og utleier ikke står for deler av arrangementet

- Du som beboer i et borettslag leier et felleslokale for å ha selskap og du ikke tar betalt for mat og drikke

- Firmaet ditt arrangerer julebord eller en tilstelning for de ansatte i bedriftens lokaler, og du ikke tar betalt for mat og drikke

Det må søkes minimum 2 uker før arrangementet/selskapet. Ansvarlige for bevillingen plikter å følge reglene i alkoholloven, dens forskrifter og kommunens alkoholpolitiske retningslinjer. Skjenkeansvarlig og stedfortreder må ha fylt 20 år, jf. alkoholloven § 1-7c 3. ledd. Bevillingsgebyr må betales for at bevillingen skal være gyldig. Ett gebyr faktureres søker når vedtak om innvilget skjenkebevilling foreligger.

Lov om omsetning av alkoholholdig drikk (alkoholloven)

Forskrift om omsetning av alkoholholdig drikk (alkoholforskriften)

Håndbok i alkoholloven m.v.

Ber om tilbakemelding dersom du finner feil eller mangler i skjemaet. Melding sendes postmottak@sor-odal.kommune.no.

Hjelp
Lukk
1.Klikk påHjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
2.Skjemaet lagrer svareneunderveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukkenettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter atdu vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
3.Ingenting sendes inn førdu selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden

Hjelp

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Vennligst vent...

Loader